Kaisers Geburtstag – The Emperor’s Birthday – 天皇誕生日 (updated)

Mein Artikel über die Feierlichkeiten zum Geburtstag des japanischen Kaisers ist um einen in diesem Jahr (gestern) gedrehten Videoclip am Ende des Artikels ergänzt worden. Schauen Sie es sich an! Aber erwarten Sie keine TV-taugliche Aufnahme!

My posting about the ceremonies on the occasion of the birthday of the Japanese Emperor has been completed at the end of the article with a video-clip I took this year (yesterday). Have a look at it! But don’t expect something in TV-quality!

Advertisements

2 Responses to Kaisers Geburtstag – The Emperor’s Birthday – 天皇誕生日 (updated)

  1. Sabine says:

    Was sagt er denn?

    • toomasu says:

      Hmmm, eine wörtliche Übersetzung bekomme ich natürlich nicht hin, aber die Kernaussage seiner Rede war:
      “Viele Leben gingen in dem großen Tohoku-Erdbeben verloren und in den starken Regenfällen die durch Taifune ausgelöst worden sind. Mein Herz schmerzt, wenn ich an Familien, die so viele verloren haben und an die Überlebenden denke. Ich bin sehr gerührt, wenn ich beobachten kann, wie, trotz all ihrer Not, die Menschen den Katastrophenopfern in großer Hingabe helfen.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: